آرشیو مهر ماه 1399

تزريق ژل و بوتاكس

پيوند چربي يا تزريق چربي چيست؟

۴۵ بازديد

 پيوند چربي چيست؟


در تزريق چربي علاوه بر عدم نياز به ايجاد بريدگي و شكاف، نتايج حاصل از درمان صورت طبيعي‌تر به نظر رسيده و با جواني فرد تطابق بيشتري دارد و كمتر سليقه و نظر جراحي در مورد زيبايي در آن دخيل مي‌شود.

 چربي را در چه قسمت‌هايي در صورت مي‌توان تزريق كرد؟


 

چربي معمولاً در چين و چروك‌هاي نازولبيال (خطوطي كه از گوشه‌هاي دهان به سمت بيني كشيده شده‌اند)، بين چشم‌ها، بالاي ابروها يا زير گونه‌ها تزريق مي‌شود. به هر حال، از آنجا كه چربي بسيار تطبيق‌پذير است، مي‌توان آن را در قسمت‌هاي ديگر نيز تزريق كرد. برخي بيماران، پيشاني، گردن، چانه، لب‌ها، زواياي صورت و بين ابروها را براي تزريق انتخاب مي‌كنند. برخي جراحان نيز از تزريق چربي صورت براي رفع جاي جوش و اسكارهاي ناشي از جراحات وارده بر بدن نيز استفاده مي‌كنند.

 تزريق چربي چگونه انجام مي‌شود؟


تزريق چربي به طور كلي يك عمل بدون نياز به ايجاد بريدگي و شكاف است كه براي انجام آن نيازي به ايجاد شكاف و بخيه كردن يا پانسمان نيست. اين عمل تحت بيهوشي انجام شده و حدود يك ساعت و نيم طول مي‌كشد. فرايند انجام عمل با برداشتن تميز و استريليزه چربي از قسمت‌هايي از بدن كه چربي زيادي دارند شروع مي‌شود. براي برخي زنان، چربي از ناحيه شكم و براي برخي ديگر از ران‌ها برداشته مي‌شود. براي بيشتر مردان، چربي اضافي از قسمت ميان تنه (شكم و پهلوها) برداشته مي‌شود.

 سپس براي جداسازي ناخالصي‌ها (مانند خون، ليدوكائين و سلول‌هاي چربي ليز شده)، چربي سانتريفيوژ مي‌شود. سپس چربي در سرنگ‌هاي يك ميلي‌ليتري ريخته مي‌شود كه براي قرار دادن در بلانت كانولاي يك ميلي‌متري استفاده مي‌شود. كانولا وسيله‌اي است با نوك نرم كه آسيبي به بافت‌هاي زيرين صورت وارد نمي‌كند.

پزشك به دقت هزاران گرانول چربي كه اندازه آنها هر يك از آنها يك‌پنجم دانه برنج است را براي بازسازي كل صورت وارد كانولا مي‌كنند. اين روش ميكرو قطره‌اي به لطافت و دوام بيشتر نتايج كمك مي‌كند زيرا خون‌رساني به هر ذره از چربي به طور كامل انجام مي‌شود.

 

http://uupload.ir/view/unqw_story.mp4/

آيا مي‌توان عمل تزريق چربي به گونه را همراه با عمل‌هاي ديگر نيز انجام داد؟


قطعاً. برخي بيماران كه تمايل به انجام عمل ليپوساكشن (با هدف لاغر كردن) دارند، چربي‌هاي شكم يا ران خود را به منظور تزريق چربي به اين روش برمي‌دارند. جراح علاوه بر انتقال چربي برداشته شده به صورت، مي‌تواند قسمتي از اين چربي‌ها را در دستان شما نيز تزريق كند تا كاهش حجم دست‌هاي شما كه ناشي از افزايش سن است نيز برطرف شود.

هر زمان كه به فكر انجام هر يك از اين فرايندها افتاديد، عاقلانه است كه از جراح در مورد امكان تركيب و اجراي همزمان آن با عمل‌هاي ديگر نيز سؤال كنيد. همچنان كه تزريق چربي را مي‌توان همراه با عمل ليپوساكشن انجام داد، مي‌توان اين فرايند را براي دست‌يابي به ظاهري طبيعي و شاداب همراه با ليفت صورت نيز انجام داد. بوتاكس و تزريق در لب را نيز مي‌توان همراه با اين فرايند براي بيمار انجام داد. با تركيب و انجام همزمان فرايندهاي مختلف، شما مي‌توانيد جنبه‌هاي مختلف اثرات افزايش سن را در صورت خود رفع كنيد. اين كار باعث رضايت بيشتر شما شده و نتايج حاصله نيز طبيعي‌تر و چشمگيرتر به نظر خواهد رسيد.

 آيا پزشكان، تزريق چربي براي مردان را به روشي متفاوت انجام مي‌دهند؟


 

بله. پزشكان تزريق چربي را براي هر بيماري به طور كاملاً سفارشي و منحصر به فرد براي همان بيمار انجام مي‌دهند. قسمت جلوي گونه در مردان نيابد خيلي برجسته شود زيرا صورت آنها حالتي زنانه‌تر پيدا مي‌كند. برعكس، قسمت عقب گونه‌ها بايد عضلاني‌تر باشد و به شكلي ظريف برجسته‌تر شود. قسمت بيروني زاويه صورت نيز بايد برجسته شود تا عضلاني‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. عموماً، پزشكان در مورد حجم صورت مردان بسته به سن آنها محافظه‌كارانه‌تر عمل مي‌كنند. استفاده از عكس‌هاي قديمي يك راهنماي مشخص براي تعيين شكل مطلوب صورت است.

 پس از تزريق چربي در گونه‌ها چه احساسي خواهم شد؟


 

ظاهر شما به صورت شگفت‌انگيزي بهبود مي‌يابد. قسمت‌هايي از بدن كه چربي از آنها استحصال شده است ممكن است كمي درد داشته باشند به طوري كه گويي شما روز قبل از آنها زياد استفاده كرده‌ايد. اين ناراحتي خفيف معمولاً چند روز ادامه مي‌يابد. در محل تزريق نيز كمي احساس سوزش وجود دارد و به مدت چند روز ممكن است ناراحتي‌هاي جزئي در اين قسمت داشته باشيد.

 آيا پس از تزريق چربي، تغييراتي در پوست من ايجاد مي‌شود؟


در كمال تعجب، تزريق چربي غالباً باعث نرم‌تر و لطيف‌تر شدن پوست مي‌شود. به هر حال، حدود ۶ ماه تا يك سال طول مي‌كشد تا شما متوجه اين تغييرات شويد. حتي ممكن است چين و چروك‌ها و عدم يكنواختي رنگ و بافت پوست نيز پس از انجام اين فرايند بهبود يابند. تزريق چربي بر پوست تأثير گذاشته و باعث جوان‌سازي آن مي‌شود. در برخي مطالعات مشخص شده است كه ۱۰ سال پس از تزريق چربي، بافت و رنگ پوست بهتر از قبل شده است. تقريباً مي‌توان گفت روند معكوس پيري ايجاد مي‌شود.

 

 

 دوران بهبودي و ريكاوري پس از تزريق چربي در گونه چگونه است؟


با اين كه براي تزريق چربي نيازي به ايجاد شكاف و پانسمان كردن نيست اما بايد مدتي را براي بهبودي در نظر بگيريد. معمولاً گفته مي‌شود كه اولين هفته پس از تزريق شما دچار تورم مي‌شويد تا حدي كه ممكن است از نظر اجتماعي قابل قبول نباشد. هفته دوم پس از تزريق، اوضاع بهتر مي‌شود اما شما هنوز دچار تورم در حد متوسط خواهيد بود. در انتهاي هفته دوم، بيشتر افرادي كه شما را مي‌بينند متوجه تغيير و بهبودي ناهنجاري‌هاي ظاهر شما مي‌شوند. غالباً ۳ هفته طول مي‌كشد تا شما نتايج حاصل از تزريق را دوست داشته باشيد. با اين وجود، بيشتر افراد مي‌توانند پس از ۷ تا ۱۰ روز به محل كار خود بازگشته و شما بايد بتوانيد اين مدت را مرخصي بگيريد. شما مي‌توانيد در دو هفته اول پس از تزريق از عينك آفتابي تيره براي استتار كردن تورم استفاده كنيد زيرا بيشترين تورم قابل توجه در اطراف چشم ايجاد مي‌شود.

 آيا پس از تزريق چربي نياز به رعايت و انجام برخي اقدامات احتياطي هست؟


پزشك دستورالعملي به شما مي‌دهد كه تمام بايدها و نبايدهاي پس از تزريق در آن قيد شده است. به طور خلاصه، شما بايد تا يك هفته پس از تزريق، مصرف نمك را در رژيم غذايي خود كاهش دهيد تا احتمال بروز تورم كاهش يابد. همچنين، شما بايد از انجام كارهاي منزل و خم شدن زياد كه باعث افزايش تورم مي‌شوند پرهيز كنيد. استفاده متناوب از يخ روي ناحيه درمان شده نيز به كاهش سريع تورم كمك مي‌كند. از آنجا كه هيچ بريدگي و شكافي روي پوست وجود ندارد نيازي به تميز كردن آنها نيز نخواهد بود. در واقع، مراقبت‌هاي پس از تزريق بسيار كم هستند.

 اگر افزايش يا كاهش وزن داشته باشم چه اتفاقي خواهد افتاد؟


وزن همه ما ممكن است با افزايش سن بيشتر شود كه طبيعي و قابل انتظار است. همچنين ممكن است حجم صورت ما در برخي مواقع نيز كاهش يابد. معمولاً گفته مي‌شود كه حدود ۱۰ كيلوگرم افزايش و كاهش وزن در اين موارد تأثيري بر صورت شما نخواهد داشت. به هر حال، بيماراني كه وزن آنها افزايش زيادي پيدا مي‌كند يا افرادي كه نوسانات وزني زيادي دارند احتمالاً كانديداهاي مناسبي براي قرار گرفتن تحت تزريق چربي نيستند. بحث و تبادل نظر با پزشك در مورد اين نگراني‌ها به شما در تصميم‌گيري و انتخاب بهترين روش كمك مي‌كند.

 آيا انجام اين فرايند مضر است؟


فرايند تزريق تحت بيهوشي انجام مي‌شود و كاملاً بدون درد است. شما بايد انتظار احساس كمي درد در ناحيه اهداكننده چربي و محل تزريق را داشته باشيد.

 آيا تزريق چربي بهتر از پروتز است؟


 

 دلايل متعددي وجود دارد كه نشان مي‌دهد تزريق چربي بهتر از روش‌هاي قديمي استفاده از پروتزهاي سيليكوني يا سالين سينه است كه برخي از آنها عبارتند از:

  • نتايج حاصله طبيعي‌تر است
  • برداشتن چربي باعث لاغرتر شدن شما مي‌شود.
  • اسكارهاي باقيمانده بسيار جزئي خواهند بود
  • مطمئن‌تر و بي‌خطرتر است

 آيا پس از تزريق چربي، اسكاري به جا مي‌ماند؟


 براي تزريق چربي نيازي به ايجاد شكاف نيست كه به معني عدم باقي ماندن اسكار پس از عمل است.

 آيا تزريق چربي بي‌خطر و مطمئن است؟


پيوند طبيعي چربي مطمئن‌تر از روش‌هاي ديگر جوان‌سازي است زيرا در اين روش از بافت‌هاي خود بدن استفاده مي‌شود و نيازي به استفاده از مواد خارجي مانند سيليكون يا سالين كه ممكن است باعث بروز واكنش‌هاي آلرژيك يا عدم پذيرش توسط بدن مي‌شوند نيست.