آرشیو تیر ماه 1399

تزريق ژل و بوتاكس

تزريق ژل در صورت: كاربردها،مزايا،عوارض و هزينه

۵۳ بازديد

فيلر يا ژل ماده ژلاتيني مانندي است كه با هدف جبران تحليل چربي، صاف كردن چين و چروك‌ها يا زيباسازي صورت زير پوست تزريق مي‌شود. هر ساله بيش از يك ميليون زن و مرد به كلينيك‌هاي زيبايي مراجعه مي‌كنند تا با تزريق ژل دوباره صورتي جوان و زيبا داشته باشند. جوانسازي صورت به روش تزريق ژل درماني مقرون به صرفه است كه هزينه بالا و دوران بهبود طولاني عمل‌هاي جراحي را ندارد.

كافي است براي تزريق ژل به متخصصي مجرب و شايسته‌اي مراجعه كنيد تا پس از يك درمان ساده با صورتي جوان‌تر و اعتماد به نفسي بالاتر كلينيك را ترك كنيد.

جنس فيلرها از چيست؟ 


فيلرهاي پوستي از مواد مختلف زيادي ساخته مي‌شوند  اما مارك‌هاي موجود در بازار از ژل زيست تخريب‌پذير متشكل از اسيد هيالورونيك تشكيل شده‌اند. اسيد هيالورونيك يك اسيد طبيعي است كه در پوست انسان يافت مي‌شود و به طور طبيعي جذب كنندة آب است و با تزريق آن باعث هيدارته شدن پوست مي‌شود و قابليت اين را دارد كه بيش از ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب حفظ مي كند!).

كاربردهاي تزريق ژل در صورت


  • از بين بردن خطوط پيري ظريف روي صورت
  • رفع چين و چروك يا ناهمواري‌هاي روي صورت
  • چاق كردن صورت
  • پر كردن فرورفتگي‌هاي صورت يا گودي‌هاي مربوط به اسكار و جاي زخم
  • خوش فرم كردن صورت و مشخص‌تر كردن خطوط و انحناهاي ظريف صورت
  • بزرگ و برجسته كردن لب‌هاي باريك

بسياري از ما پس از گذشتن از مرز سي سالگي خطوط ظريفي را روي چهره‌مان مي‌بينيم كه غالباً پي‌آمد افتادگي يا فعاليت عضلات است. هنگامي كه كلاژن كاهش مي‌يابد و تجزيه مي‌شود، خطوط ظريف و فرورفته‌اي روي صورت پديدار مي‌گردد.

چروك‌هاي دور چشم غالباً نتيجه فعاليت عضلات است و با تزريق بوتاكس از بين مي‌رود. اما اگر اين خطوط به دليل افتادگي پوست بسيار عميق باشد، مانند خطوطي كه از بيني تا گوشه‌هاي دهان كشيده مي‌شود و به خط خنده موسوم است، بهتر است ژل يا فيلر تزريق شود تا خطوط كمتر شود يا حتي كاملاً از بين برود.

شايان ذكر است كه هرچند تزريق ژل روشي مناسب براي جوانسازي موقت چهره است، اما نتايج آن به چشمگيري درمان‌هاي جراحي نيست.

ساز و كار تاثيرگذاري ژل


به موازات بالا رفتن سن چربي و كلاژن پوست يعني موادي كاهش مي‌يابد كه از افتادگي پوست جلوگيري مي‌كند. بنابراين هر چه پيرتر مي‌شويم، پوست نازك‌تر مي‌شود و چين و چروك بيشتري روي پوست خودنمايي مي‌كند. ژل پوست را به وضعيت روزهاي جواني برمي‌گرداند. ژل در نقاطي از پوست تزريق مي‌شود كه فرورفته است و بايد محكم‌تر و كشيده‌تر شود.

غلظت ژل‌ها با هم متفاوت است، هر چه ژل غليظ‌تر باشد، در عمق بيشتري از لايه درم (لايه مياني پوست) تزريق مي‌شود تا چين و چروك‌ها و فرورفتگي‌ها را پر كند.

انتخاب ژل مناسب


با توجه به تنوع بالاي ژل‌ها و فيلرهاي موجود بعيد است كه بتوانيد بهترين ژل را بدون راهنمايي متخصص زيبايي مجرب انتخاب كنيد. هر فراورده داراي فرمولاسيون منحصر به فردي است كه به آن بافت، چگالي و عمق تزريق معيني مي‌دهد. بنابراين هر ژلي مناسب ناحيه‌اي خاصي است و كاربرد تعريف شده دارد.

مراحل درمان


تزريق ژل به صورت درماني غيرجراحي است و معمولاً در مطب انجام مي‌شود. قبل از شروع درمان جلسه مشاوره به منظور تعيين نيازهاي بيمار و اطلاع از اهداف و دغدغه‌هاي ايشان برگزار مي‌شود.

مشاوره قبل از درمان

جراح زيبايي در جلسه مشاوره ناحيه مورد نظر و شرح حال بيمار را بررسي مي‌كند. هرچند عوارض تزريق ژل حداقل است، اما بيمار موظف است شرح حال خود، شامل ابتلا به عارضه‌هاي پوستي يا عصبي، سابقه آلرژي‌ها يا مصرف داروهاي مختل كننده ايمني يا نتايج درمان، را به طور كامل به پزشك اطلاع دهد. براي مثال بيمار بايد جراح زيبايي را از مصرف داروهاي غيراستروئيدي ضدالتهاب، مانند آسپرين، ايبوپروفن يا ناپروكسين، يا داروهاي رقيق كننده خون آگاه كند، چون اين داروها احتمال كبودي را افزايش مي‌دهد.

تزريق ژل چگونه انجام مي‌شود؟

تزريق ژل چگونه انجام مي‌شود؟

ناحيه درمان قبل از تزريق تميز و ضدعفوني و به طور موضعي بي‌حس مي‌شود. بسياري از ژل‌ها حاوي ليدوكائين، نوعي داروي بي‌حسي ملايم، است تا ناراحتي بيمار در طول درمان و پس از آن به حداقل برسد. متخصص مقدار معيني از ژل را در نقطه مناسب زير پوست تزريق مي‌كند.

نتيجه تزريق ژل، با توجه به نوع ژل و ناحيه تحت درمان، ممكن است بلافاصله مشاهده شود. برخي بيماران با ورم و كبودي خفيفي روبرو مي‌شوند كه موقتي است و ظرف چند روز برطرف مي‌شود. بيمار مي‌تواند فعاليت‌هاي معمول را بلافاصله پس از درمان دنبال كند، البته متخصصين زيبايي توصيه مي‌كنند كه به مدت يك روز از ورزش يا ديگر فعاليت‌هاي بدني سنگين پرهيز شود.

دوران بهبود


زمان درمان به محل درمان و نوع ژل بستگي دارد و از سي دقيقه تا يك ساعت طول مي‌كشد؛ به همين نحو دوران بهبود نيز از چند ساعت تا چند روز متغير است. بااين حال اكثر بيماران مي‌توانند بلافاصله پس از تزريق ژل در محل كار حاضر شوند.

عوارض


عوارض معمول تزريق ژل در صورت عبارت است از:

  • كبودي خفيف اطراف محل تزريق: اين اثر معمولاً پس از دو تا سه روز برطرف مي‌شود و در اين مدت مي‌توان آن را با آرايش پوشاند.
  • ورم كردن ناحيه‌هاي تزريق شده: ورم معمولاً خفيف است و پس از گذشت 48 تا 72 ساعت ديگر جلب توجه نمي‌كند.
  • بي‌حسي ناحيه‌هاي تزريق شده يا بخش‌هايي از صورت: اكثر ژل‌ها حاوي مقداري داروي بي‌حسي است، به همين دليل بيمار پس از تزريق با بي‌حسي بخشي از صورت مواجه مي‌شود. اثر دارو پس از دو تا سه ساعت از بين مي‌رود و حس به صورت برمي‌گردد.
  • قرمزي پوست: قرمز شدن پوست معمولاً پي‌آمد تزريق، ماساژ شديد و واكنش خفيف پوست است. قرمزي پوست پس از دو تا سه روز برطرف مي‌شود.
  • جابجا شدن ژل: ژل تزريق شده به مرور زمان از نقطه اوليه حركت مي‌كند.
  • ژل در موارد نادر برجستگي‌هايي را زير پوست ايجاد مي‌كند: اين عارضه بايد با مصرف دارو يا انجام جراحي درمان شود.
  • ژل در موارد نادر باعث گرفتگي رگ مي‌شود: اين عارضه مرگ بافت، نابينايي دائم يا آمبولي ريه را در پي دارد.

ماندگاري نتايج


ماندگاري نتايج تزريق ژل به نوع فراورده، ناحيه درمان و خود بيمار بستگي دارد. در كل هر چه ژل غليظ‌تر باشد و عميق‌تر تزريق شود، ماندگاري اثر آن بيشتر خواهد بود؛ البته اين قاعده همواره صادق نيست. براي حفظ نتيجه كافي است كه درمان را تكرار كنيد، البته جراح مقدار ژل و روش تزريق آن را در صورت لزوم تغيير مي‌دهد تا بهترين نتيجه ممكن به دست آيد.

ماندگاري اثر ژل‌هاي بر پايه هيالورونيك اسيد (HA) از بقيه ژل‌ها كوتاه‌تر است و به همين دليل اين ژل غالباً به بيماراني توصيه مي‌شود كه براي اولين بار اين درمان زيبايي را انجام مي‌دهند. اثر اين نوع ژل‌ها پس از 6 تا 18 ماه از بين مي‌رود. اثر تزريق در لب كوتاه مدت‌تر از تزريق در خط خنده است. بعضي فيلرهاي HA، مانند ولوما،ماندگاري طولاني‌تري دارند، اما كاربرد آنها محدود به ناحيه‌هاي خاصي مانند گونه‌ها است.

ماندگاري ژل‌هاي سنتزي بيشتر است، چون اين ژل‌ها توسط بدن جذب نمي‌شود. بنابراين ژل‌هاي سنتزي انتخابي مناسب براي بيماراني است كه از انجام درمان و نتيجه آن مطمئن‌اند. درهر حال بايد بدانيد كه نتيجه تزريق اين نوع ژل تا چندين سال روي صورت‌تان باقي خواهد ماند، پس حتماً به متخصص مجرب و ماهري مراجعه كنيد كه سبك كار ايشان را مي‌پسنديد و ديدگاه‌شان درباره زيبايي صورت با شما يكي است.‌

هزينه


  • هزينه تزريق ژل به نوع ژل و شدت نياز صورت به جوانسازي بستگي دارد.
  • هزينه تزريق ژل معمولاً برحسب تعداد سرنگ‌هايي محاسبه مي‌شود كه براي دستيابي به نتيجه مطلوب تزريق شده است.
  • هرچه چين و چروك عميق‌تر باشد، به ژل و پول بيشتري براي پر كردن آن نياز است.
  • به علاوه ژل‌هايي كه براي خوش فرم و چاق كردن صورت به كار برده مي‌شود، معمولاً گران‌تر از ژل‌هايي است كه فقط براي رفع خطوط تزريق مي‌شود.
  • گاهي اوقات، به ويژه اگر خطوط در بخش فوقاني صورت باشد، لازم است كه تركيبي از چند ژل يا تركيبي از ژل و عامل‌هاي ديگري مانند بوتاكس تزريق شود.
  • به علاوه برندهاي مختلف ژل، مانند رستيلان، پرلن، راديس و ژوويدرم با قيمت‌هاي مختلفي به كلينيك‌ها و متخصصين فروخته مي‌شود.

آيا ميكرونيدلينگ براي ريزش مو مفيد است؟

۶۱ بازديد

آنچه در اين مقاله مي خوانيم

فاكتورها و عوامل زيادي در رشد موها تاثير دارند و با از بين رفتن اين عوامل رشد موها يا كند مي گردد يا دچار ريزش مي شود بنابراين روشهاي درماني ريزش مو به دنبال تقويت اين فاكتورهاي رشد مي باشند تا سرعت رشد مو افزايش و روند ريزش آنها متوقف گردد، يكي از روشهاي درمان ريزش مو ميكرونيدلينگ مي باشد كه بايد ديد آيا ميكرونيدلينگ براي ريزش مو مفيد است.

ميكرونيدلينگ ريزش مو

روش ميكرونيدلينگ با استفاده از سوزن هاي دستگاه در پوست سر يا نواحي كه دچار ريزش شده است زخم هاي كنترل شده  ايجاد مي نمايد و اين روش باعث تحريك ريشه مو و كلاژن سازي در ريشه مو مي شود و از طريق فاكتورهاي موثر در رشد مو توليد مي گردند و رشد مجدد مو آغاز مي گردد.

ميكرونيدلينگ براي ريزش مو

عملكرد ميكرونيدلينگ

ميكرونيدلينگ روشي كاملا جديد در درمان ريزش مو مي باشد كه با وسيله غلتك مانندي و با استفاده از سوزن هاي ديز در پوست و قسمت هاي خالي سر  زخم ايجاد كرده و آلوپسي را درمان مي نمايد ، اين روش فوليكول هاي مو را تحريك مي نمايد تا رشد مو را سرعت ببخشند البته استفاده از اين روش براي كسب نتيجه بايد در چند مرحله انجام گيرد.

 موثر بودن ميكرونيدلينگ در عدم ريزش مو

آزمايشات انجام شده در برخي افراد كه دچار ريزش مو شده اند و استفاده از روش ميكرونيدلينگ تغييرات چشمگيري در پايه موي آنها و رشد مو مجدد آنها داشته است البته استفاده از اين روش در كنار تزريقات موضعي مانند ماينوكسيديل روند درمان را سرعت خواهد بخشيد.

يكي از كم عارضه ترين روشهاي محرك كلاژن در پوست ميكرونيدلينگ مي باشد كه پوست را تحريك مي نمايد تا به طور طبيعي كلاژن و الاستين توليد كند و به قسمت هاي آسيب پوست بفرستد و در نتيجه تكثير اين كلاژن ها و الاستين ها ضخامت مو افزايش مي يابد و رشد نو سرعت مي گيرد.

ريزش موي ناگهاني در مردان

ميكرونيدلينگ ريزش مو با استفاده از دستگاه درمارولر نياز به صرف هزينه و وقت زيادي ندارد و هر چه تعداد جلسات استفاده از اين روش بيشتر باشد تاثير بيشتري در افزايش فاكتورهاي رشد مو خواهد داشت و نتيجه رشد مو و كاهش ريزش آن خواهد بود، به كار گيري اين روش سايز فوليكول ها را افزايش خواهد داد و موها به صورت ضخيم تري رشد مي نمايند.

روش هاي ليفت ابرو؛ با نخ و بوتاكس و ليزر

۶۰ بازديد

ليفت و بالا كشيدن ابرو

به مرور زمان، ابروها دچار افتادگي مي شوند و اين افتادگي سبب مي شود چشم ها خسته، عصبي و يا حتي بسته به نظر برسند. با ليفت و بالاكشيدن ابرو شما مي توانيد به چهره ايي جوان تر و شادمان تر دست يابيد. انواع روش هاي ليفت و بالا بردن ابرو و پيشاني در اين مطلب به شما ارائه مي شود.

ليفت ابرو

ليفت ابرو چيست؟

چهره و به طور برجسته تر چشم و ابرو، اولين اعضاي چهره هستند كه در ارتباط ها مورد توجه قرار مي گيرد. بسياري از رفتار و اشاره ها با استفاده از چشم ها و ابروها صورت مي گيرد. افزايش سن، تاثيرات جاذبه زمين، خشكي پوست و افت اثر كش ساني پوست باعث ايجاد تغييراتي در حالت كلي چهره و به خصوص در ناحيه ي اطراف چشم ها، ابروها و پيشاني مي شوند. اين تغييرات به تدريج توانايي افراد براي ابراز حالات مختلف را كاهش مي دهند. به طوري كه بافت هاي پيشاني و ابرو به تدريج شل شده و افتادگي ابرو به چشم ها حالتي خوابيده، عبوس يا افسرده مي دهد. با روش هايي مي توان اين تاثيرات را خنثي كرد و چهره را به حالت اوليه ي خود بازگرداند.

تزريق بوتاكس براي ليفت ابرو و پيشاني

تزريق بوتاكس يكي ديگر از روش هاي درمان غير جراحي براي صاف كردن چين وچروك در پيشاني و دور چشم است.تزريق بوتاكس، چين و چروكي را كه در طي سالها با انقباضات عضلاني مثل خطوط خنده، اخم و ... ايجاد شده اند، رفع مي سازد. با گذشت زمان، تكرار اين انقباضات اغلب چين ها و خطوط دائمي ايجاد مي كنند.

بوتاكس به طور مستقيم در اين عضلات تزريق مي شود و با فلج كردن اين عضلات، آنها را شل كرده، نهايتا موجب صاف شدن خطوط و چروك هاي پيشاني و دور چشم مي گردد.

ليفت ابرو

ليفت ابرو با بوتاكس

اثرات بوتاكس نيز مانند ژل ها موقتي است. تاثير بوتاكس معمولا حدود 4 ماه طول مي كشد و دوباره بايد آن را تكرار كنيد.

ليفت ابرو با ليزر

هدف از ليفت ابرو از بين بردن چين و چروك هاي آزار دهنده و خطوطي است كه با افزايش سن در پيشاني ظاهر مي شوند و يا تنظيم و اصلاح خط ابرو مي باشد. استفاده از ليزر يك روش كمتر شناخته شده براي ليفت ابرو است.

در اين روش خطر واكنش بدن به مواد وارد شده در پوست ( روش تزريق ژل و بوتاكس ) وجود ندارد اما به دليل ايجاد برش در محل مورد نظر براي التيام و اصلاح افتادگي ابرو و چين وچروك پيشاني، احتمال ايجاد زخم و عفونت وجود دارد.

ليفت ابرو

روش هاي ليفت ابرو 

ليفت ابرو با نخ

در روش ليفت با نخ از يك سري ريزرشته هايي استفاده مي شود كه به منظور بالابردن و ليفت ابرو، در نواحي به خصوصي از صورت قرار مي گيرند و نيز براي محو كردن افتادگي پوست در قسمت هاي مختلف صورت مثل پوست اطراف لپ ها، خطوط دور لب و افتادگي پوست گردن و غبغب استفاده مي شود.

روش قرارگيري رشته ها يا نخ ها به صورتي است كه نخ ها درجهت بردارها و خطوطي كه براي جوان سازي صورت مشخص شده اند، قرارمي گيرند و ازين رو باعث تحريك كلاژن و سفت كردن پوست خواهند شد.